ארונות מטבח

 
המטבח הינו המקום המרכזי של הבית. ארונות המטבח הם אלה שיתנו את הסגנון של המטבח. יש הרבה מאוד סגנונות של ארונות מטבח , ניתן להבחין בסוגי הארונות השונים והמוכרים במטבח, כמו למשל, ארונות מטבח כפריים, מודרניים, קלאסיים ועוד. מטבח בבית, אינו יכול לתפקד ללא ארונות מטבח שנועדו לאחסן את כלי הבית וחלק גדול ממוצרי החשמל. מטבח שעשוי מחומרים טבעיים כמו עץ טבעי, יחזיקו המון שנים מעמד, ההשקעה היא אמנם גדולה יותר אך היא מאוד משתלמת כי לא כל שנה מחליפים מטבח, אלא אחת ל10 שנים או יותר. יש מטבח בעל מגרות נשלפות, יש ארונות שמגיעים בצורת מדפים פתוחים ודקורטיביים כמו כאלה שיש למטבחי פרובנס. יש במטבחים המודרניים ארונות הנפתחים עם שלט רחוק ועוד רבה שכלולים שונים.
 
הידיות בפריט עיצובי בארונות המטבח
 
הפרזול שישנו במטבח הינו חשוב. ארונות מטבח שיהיה להם פרזול מיוחד יהיו מעניינים ומיוחדים יותר, לכן, יש להתאים את הפרזול המתאים לארונות. יש כאלה האוהבים לעצב את המטבח שלהם אצל נגר המתמחה במטבחים בעיצוב כפרי, אך יש שיעדיפו להגיע למעצבי המטבחים השונים על מנת שיתאימו להם את המטבח האידיאלי לפי טעמם. ארונות מטבח, חייבים להיות מותאמים לצרכים שלכם ולסגנון החיים. יש סוגים של חומרים מהם עשויים ארונות המטבח, כמו למשל מלמין, סנדוויץ'  שנחשבים לסוג הפשוט יותר, לה יחזיקו פחות זמן מעמד, לכן כשמשקיעים בכל מה שקשור למטבח או לארונות מטבח, כדאי להשקיע יותר, כי ההשקעה פה היא כמובן לטווח ארוך. יש צרכנים חכמים יותר, כשהם מבחינים כי המטבח התיישן כבר או כבר בדרך להתיישן, הם יעדיפו להחליף רק את ארונות המטבח, ואפילו את סגנון המטבח בעלות שתהיה הרבה יותר נמוכה מאשר החלפת כל המטבח, הבדל זה יכול להיות בכמה עשרות אלפי שקלים.
 
ההבדל בין ארונות מטבח פעם והיום
 
 ארונות המטבח, נועדו לענות לנו על מספר צרכים. האחסון והבישול הם תנאים הכרחיים במטבח. עד שנות השמונים, לא הייתה תשומת לב מיוחדת לגבי הנוחות שבמטבחים. כל המטבחים היו צפופים ודומים במהותם האחד לשני. כיום , ארונות המטבח, הם הרבה יותר מרווחים ונועדו לאחסן הרבה תכולה הקשורה לכלי המטבח, למזון יבש, להסתרת מכשירי חשמל חיוניים במטבח ועוד. כיום, בגלל שהמטבח הוא הלב של הבית והוא מעוצב בצורה יפה ונוחה, הוא משחק תפקיד מרכזי בבית.